»Upravljanje časa« s postavljanjem prioritet

»Upravljanje časa« s postavljanjem prioritet za učinkovito upravljanje sebe in svojega življenja

Upravljanje sebe sodi med strategije, s katerimi si postavimo delovne cilje in prioritete ter jih učinkovito dosežemo v določenem časovnem obdobju. Pravzaprav gre za proces, ki ga sestavlja sedem osnovnih elementov:

  • Časovna analiza in ocena (zavedanje časa)
  • Načrtovanje (seznami nalog, ki jih moramo postoriti)
  • Postavljanje ciljev in prioritet
  • Sestavljanje urnika
  • Organiziranost
  • Vzpostavitev novih in izboljšanih časovnih navad ter
  • Spremljanje (časa, dejavnosti ipd.).

 

Najuspešnejši in najbolj produktivni ljudje se strategije upravljanja časa dobro zavedajo in se je zelo hitro naučijo. Delovni dan pričenjajo zgodaj in pred delovnimi nalogami je skrb za njihovo zdravje in dobro počutje vedno na prvem mestu. Delo razdelijo na manjše, preproste, in večje, zahtevnejše naloge, ki jih znajo uravnotežiti. Dobro je poznati lastni naravni ritem delovanja – kdaj imamo največ energije za delo, ki zahteva vso našo pozornost, ter kdaj je energije manj in lažje opravljamo manj zahtevne naloge.

Tudi vsi dnevi v tednu ali mesecu za strategijo upravljanja s časom niso namenjeni enakim opravilom. Mojstri ločujejo dneve osredotočenosti in dneve priprav na naloge. Prvi so namenjeni opravilom, ki prispevajo k večji sliki, na primer razvoj podjetja ali nadzor zaposlenih. Dnevi odboja pa so namenjeni malenkostim, kot so administrativna dela in sestanki.

Večopravilnost v poslovnem svetu že dolgo ne velja več za vrlino. Večji del našega časa se preprosto ne moremo osredotočati na več kot eno stvar naenkrat. Nevroznanstveniki so dokazali, da bomo od sedmih opravil, ki smo si jih natrpali v urnik, vsaj eno preprosto pozabili, saj tako delujejo naši možgani. Resnična učinkovitost pomeni osredotočanje na zgolj eno stvar naenkrat in dokončanje te naloge, preden nadaljujemo z naslednjo.