Po-prodajni ciklus in analiza ter vrednotenje bodočega prodajnega uspeha
Dandanes prodajni načrt ni dovolj za ohranjanje strank in pridobivanje novih, izjemni prodajni svetovalci sledijo tudi po-prodajnemu procesu in delajo analizo interakcij s strankami, da vidijo, katere strategije so učinkovite pri njihovih tipih strank.
Po-prodajni proces je sestavljen iz več dejavnikov, da pa ga je sploh možno izvesti, je potrebno od stranke pridobiti vse potrebne informacije. Po-prodajni proces vam omogoča obdržati stranko in v njej ustvariti zaveznika, ki ne bo le sam kupoval pri vas, ampak bo tudi širil dober glas o vas in vam pridobival stranke.
Prodajni načrt in po-prodajni proces sta izjemno pomembna pri prodajni analizi in pri načrtovanju prodajnih strategij v prihodnosti.
Prodajna analiza je dolgoročen proces, a je ključen pri načrtovanju prodajnega uspeha. Danes hočejo vsi več prodati, a vsak ne zna določiti, zakaj se kdaj prodaja ustavi. Če določite, kje ste in kam želite priti, boste lažje sprejemali odločitve, katere spremembe uvesti za uspešno prodajo v prihodnosti. Če ne veš, kje si, težko načrtuješ, kje hočeš biti in kako priti do tja. Pri analizi prodajnega uspeha je potrebno upoštevati naslednja vodila:
- Definirajte cilj, ki ga želite doseči v prodaji.
- Sodelujte z drugimi prodajnimi svetovalci v podjetju. Navsezadnje vsi delate za isto podjetje.
- Primerjajte svoje podjetje s konkurenčnimi podjetji. Ni dovolj le vedeti, kje ste, morate vedeti, kje ste v primerjavi z drugimi, da veste, v katero smer se osredotočiti, da dobite kar najboljše rezultate.
- Imejte v mislih, da je vsaka izboljšava v prodaji nemogoča brez sprememb. Večina ljudi podcenjuje trud, ki ga je potrebno vložiti v doseganje sprememb. Naj vas to ne ustavi.
- Ustvarite akcijski načrt s cilji, stroški, urniki in določitvijo odgovornosti.