Prava avtoriteta vodje

Prava avtoriteta vodje

22.5.2020

Morda mislite, da se prava avtoriteta vodje kaže v  tem, da ljudje slepo ubogajo vaše ukaze in izpeljejo stvari po vaših navodilih do potankosti. Tudi to je avtoriteta, a ta avtoriteta temelji na strahospoštovanju. Če vodite ljudi s strahospoštovanjem, le-ti ne razmišljajo s svojo glavo, stagnirajo, ne napredujejo in se sčasoma začnejo dolgočasiti na delovnem mestu, saj nimajo nikakršne odgovornosti. S strahospoštovanjem ne morete voditi dolgo in podjetje s takim vodjo se ne more razvijati. Vsaj dolgoročno ne.

Prava avtoriteta vodje mora temeljiti na spoštovanju, zaupanju, iskrenosti in poštenosti vodje in tudi sodelavcev. Če napredujete v vodjo ali če prevzamete ekipo na novo, se zavedajte, da avtoritete ne boste dobili kar takoj. Ljudje vas morajo spoštovati in vam zaupati, da jih boste vodili pošteno in da boste skrbeli za njihov razvoj, saj podjetje ne more napredovati in dosegati vedno boljših rezultatov, če tudi zaposleni v podjetju ne napredujejo. To pa ne pomeni, da boste do svojih zaposlenih prizanesljivi in da boste pregledali njihove napake. Zaposleni niso vaši prijatelji, če naredijo napako, je na vas, da jih opozorite in poskrbite, da napake ne ponovijo.

Vodja ima avtoriteto, ko ga zaposleni dovolj spoštujejo, da mu sledijo, a jih vseeno ni strah vodji zaupati svoje ideje, kako bi proces ali zadeve tekle še hitreje ali učinkoviteje. Vodja, ki ima pravo avtoriteto, bo njihove ideje z veseljem sprejel in jih zanje pohvalil ter tako poskrbel, da bodo zaposleni napredovali in še naprej razmišljali, kako lahko naredijo podjetje še bolj uspešno.

Vodja naj bo v prvi vrsti zgled za ostale zaposlene. Ne morete pričakovati, da vam ljudje sledijo in zaupajo, če govorite eno, delate pa drugo. Držite se svojih pravil in upoštevajte smernice podjetja, le tako si boste pri zaposlenih pridobili pravo avtoriteto.

Torej, ponovimo, kako lahko zaposlene vodite s pravo avtoriteto:

Zaposlene vodite s SPOŠTOVANJEM, ZAUPANJEM, ISKRENOSTJO IN POŠTENOSTJO ter enako pričakujte od njih.

NE BODITE PRIZANESLJIVI do svojih zaposlenih in ne spreglejte njihovih napak.

SPODBUJAJTE SAMOINICIATIVNOST pri svojih zaposlenih tako, da jih za nove ideje pohvalite, mogoče celo nagradite (če je sama ideje vredna tega).

BODITE ZGLED ZAPOSLENIM.

To so tiste majhne spremembe, ki jih lahko naredite pri vodenju svoje ekipe, da si pridobite pravo avtoriteto in zaslužite spoštovanje zaposlenih.

Najboljši vodja ni nujno tisti, ki doseže izjemne stvari, ampak tisti, ki doseže, da ljudje naredijo izjemne stvari.

Ronald Reagan