4.12.2020
Glede na to, da se časa ne da kupiti; ne da se ga prihraniti ali uskladiščiti, je za naš uspeh in našo srečo zelo pomembno, kako vsakodnevno vodimo sebe znotraj postavljenih ali določenih časovnih okvirjev.
Ali ste kdaj razmišljali, da je čas najdragocenejša dobrina, ki jo imamo? Vsak dan hitimo, da opravimo vse naloge, obveznosti in zadolžitve, pa vendar nas nenehno spremlja občutek, da nikoli nismo končali in nimamo časa. Kako je to mogoče, da smo vedno v stiski s časom; kako to, da nihče nima časa?
V kolikor zgornje navedbe držijo, da se vsi pritožujemo nad časovno stisko in preobremenjenostjo z delom, da zmanjkuje časa za prosti čas, druženje z otroci, redno telovadbo in na splošno zdrav in aktiven način življenja, to pomeni, da smo padli v sistemski cikel iz katerega ne znamo ven - ''smo se zaciklali''. To pomeni, da ne obvladujemo časa, ampak čas obvladuje nas.
Namen tega prispevka je prikazati nekaj metod in tehnik osebne učinkovitosti, da bi bolje ali celo optimalno izrabili svoj dragoceni čas.
- Razmišljajte o času
Čas je moj kapital – moja dobrina. Vsak dan imam na voljo 1440 minut, zato premišljeno investiram vsako minuto mojega časa. Zavedam se, da sem jaz mojster upravljanja sebe in svojega časa. Spremenil bom svoje razmišljanje, razvil nove navade in vedenja.
- Pričnite pozitivno
Najpomembnejši dejavnik uspeha je naša pozitivna naravnanost. Nekaj kar izražamo od znotraj navzven. Najboljša podjetja in najuspešnejši posamezniki - voditelji, ne glede na velikost ali področje delovanja, razmišljajo, delujejo in komunicirajo od znotraj navzven (S. Sinek: Start With Why). Optimizem je po Golemanu stališče, ki nas brani pred padci v brezup in depresijo. Optimizem pomeni izredno močno pričakovanje, da se bodo stvari dobro iztekle.
Ker zmagovalec vedno vidi rešitve in lučko na koncu tunela, poraženec pa ovire, je od vsakega posameznika odvisno, kako se bo lotil upravljanja svojega časa… Napravite vsak dan nekaj, s čimer boste zelo zadovoljni:
- Vsak dan storite nekaj, kar vas zelo veseli,
- Vsak dan storite nekaj, kar vas bo občutno približalo vašim osebnim ciljem,
- Vsak dan storite nekaj samo zase (sprehod, šport, hobi).
- Planirajte pisno, odpravite multitasking in postavite PRIORITETE
Prepogosto si naložimo preveč dela in izčrpani omagamo od obilice dela in neorganiziranosti. V kolikor povzamem B. Tracy-a NIKOLI ne boste tako dobro upravljali svojega časa, da boste postorili vse, kar želite. Vedno bo še več in več… Lahko pa čas nadzorujete do te mere, da prenehate delati določene stvari in si vzamete več časa za dejavnosti, ki vas veselijo in vam resnično spremenijo vaše življenje.
Uspešni ljudje se od neuspešnih ločijo po tem, da se med določenim časom posvetijo samo eni nalogi ter odpravijo motnje in multitasking. Da jim to uspe, pa si morajo postaviti prioritete – odločijo se, katere naloge bodo obravnavali v prvem planu, katere v drugem planu in katere v zadnjem planu. Obstaja več načinov in metod pravilnega postavljanja in implementacije prioritet (ABC, Eisenhowerjeva matrika).
- Upoštevajte krivuljo zmogljivosti
Vsak posameznik je po svoji zmogljivosti v teku celotnega dneva izpostavljen določenim odstopanjem, ki potekajo v nekem naravnem ritmu in se jih da že v naprej predvideti. Načeloma pa velja, da višek zmogljivosti dosežemo dopoldne in da takrat izvajamo prednostne naloge brez motenj, popoldne pa se posvetimo nalogam, ki zahtevajo nižjo stopnjo zmogljivosti.
Investirajte prvo uro (t.i. zlata ura) vsakega dneva v tisto, kar je za vas najpomembnejše oziroma za kar vam zvečer zmanjka časa: berite, pišite, telovadite oziroma kakor koli krepite vaš um, telo in duha (npr. če sedaj vstajate ob 7:00, od sedaj naprej vstajajte ob 6:00).
Na naših treningih in delavnicah spoznavamo in implementiramo različne tehnike in rešitve za upravljanje sebe in svojega življenja v času. Zelo praktične in uporabne so metode in veščine za osebno učinkovitost in upravljanja sebe:
- Kako opredelimo PRIOTITETE?
- Eisenhowerjeva matrika
- Kako nehamo odlašati in odpravimo prokrastinacijo?
- Katere so pasti MULTITASKINGA in PERFEKCIONIZMA?
- Kako v praksi deluje pravilo osebne učinkovitosti?
- Ali je TO-DO lista res uspešna in učinkovita?
- Spoznati razliko med delati prave stvari – USPEŠNOST in delati stvari prav – UČINKOVITOST.
In še knjižni namig: Robin Sharma: OB 5IH VSTANI IN SVET TI BO LEŽAL NA DLANI