27.4.2020
Najbrž ste v poslu že dovolj dolgo, da veste, da so stranke tiste, ki vam prinašajo dobiček. Konstantno pridobivanje novih strank vam pomaga pri širjenju posla in uresničevanju vizije podjetja.
Kako pa si lahko zagotovite stalno pridobivanje novih strank? Poglejmo si nekaj ključnih točk.
OPREDELITE SVOJO IDEALNO STRANKO: Lažje je najti stranke, če veste, kakšen tip strank iščete. Če nimate opisa, kakšna je vaša idealna stranka, ne veste niti, kje jo začeti iskat. V glavi imejte jasno sliko, kdo je vaša ciljna stranka. Razmislite, česa se te stranka veselijo, žalostijo, kdaj so srečne, kdaj nesrečne in poglejte, kako jim lahko vi olajšate življenje.
ODKRIJTE, KJE DELUJE VAŠA CILJNA STRANKA: Odkritje kraje, kjer je najverjetneje vaša stranka in jo tam direktno nagovorite. Mogoče je vaš tip stranke najraje na družabnih omrežjih, morda pa jo najdete na sejmih ali konferencah, temu ustrezno prilagodite svoje trženje.
DO POTAKNOSTI SPOZNAJTE SVOJ POSEL: Potrebno je dobro poznati svoje izdelke, svoj posel in svojo industrijo, da lahko pritegnete stranke. Če poznate svoje izdelke do potankosti, stranke to opazijo in vas prosijo za pomoč oziroma nasvet pri nakupu.
POSTANITE REŠITEV ZA STRANKINE TEŽAVE: Strankam ponudite vrednost in jim dokažite, da so vaši izdelki točno to, kar potrebujejo, in da jim bodo pomagali razrešiti težave, ki jih doživljajo.
IZVAJAJTE FOLLOW UP: Po vsakem nakupu je potrebno zapreti zanko. To vam omogoči, da vidite, ali je stranka zadovoljna ali ne. Prav tako se stranka počuti cenjeno, saj jo vprašate po njenem mnenju. Če je stranka zadovoljna, je to krasno, če ni, pa vam to pomaga izboljšati svoje izdelke ali storitve.
Primer follow upa:
- Stranki se zahvalite preko sporočila ali pisma.
- Stranko pokličite kak teden po nakupu in jo vprašajte, ali je zadovoljna.
- Ohranite odprto komunikacijo s stranko …
- Preverite, ali morda potrebuje še kaj (dodatna prodaja)
- Prosite za priporočila.
SKLEPAJTE PARTNERSTVA: Če hočete rasti, potrebujete vedno nove stranke, a potrebno je tudi zadržati obstoječe. To je mogoče le preko sklepanja partnerstva z njimi. Stranke se hočejo počutiti zaželene in zaupanja vredne. Nočejo, da jim na vsakem koraku skušate nekaj prodati. Stranke, ki postanejo zveste, vas tudi prej priporočijo svojih prijateljem in znancem.
Vsako podjetje potrebuje za rast vedno nove stranke, ki jih mora spremeniti v stalne stranke. To je še posebej težko za lastnike manjših podjetij, saj težko obdržijo stranke, ko pa so tako osredotočeni na nove, da nevede izgubijo obstoječe stranke. Če hočejo uspeti, je potrebno, da razvijejo procese, ki pritegnejo in zadržijo stranke.